ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- διαπραγματεύονται αποτελεσματικά την προώθηση προϊόντων του αμπελοοινικού τομέα και ποτών, όπως και των επιχειρήσεων, που άμεσα ή έμμεσα δραστηριοποιούνται σ ́ αυτόν.
- συμμετέχουν ενεργά στην εκπόνηση σχεδίων προώθησης των πωλήσεων προϊόντων του αμπελοοινικού τομέα και ποτών, σε σχετικές τεχνικοοικονομικές μελέτες επιχειρήσεων, όπως και διασυνδεόμενων δραστηριοτήτων.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση των τεχνικών πωλήσεων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Λήψη αποφάσεων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικό Μέρος
- Εισαγωγικές έννοιες και ειδικά θέματα εφαρμοσμένου μάρκετινγκ.
- Αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτών και οργανισμών.
- Προώθηση των πωλήσεων: εργαλεία–κίνητρα, βήματα-αποφάσεις (καθορισμός στόχων, επιλογή εργαλείων, κατάρτιση προγράμματος, προέλεγχος προγράμματος, υλοποίηση και έλεγχος προγράμματος, αξιολόγηση προγράμματος).
- Μάνατζμεντ «δύναμης» πωλήσεων: σχεδιασμός (στόχοι, στρατηγική, δομή, μέγεθος, ανταμοιβή), διοίκηση πωλητών (προσέλκυση, επιλογή εκπαίδευση, διεύθυνση, παρακίνηση, αξιολόγηση).
- Αρχές προσωπικής πώλησης: η πώληση (εντοπισμός και αξιολόγηση πελατών, προκαταρκτική προσέγγιση, προσέγγιση, παρουσίαση και επίδειξη, χειρισμός αντιρρήσεων, κλείσιμο πώλησης, ενέργειες μετά την πώληση), η διαπραγμάτευση (διαπραγματευτική στρατηγική, τεχνικές), μάνατζμεντ σχέσεων.
- Διεθνείς πωλήσεις.
- Νομικά και ηθικά ζητήματα.
- Πωλήσεις και νέες τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών.
- Μελέτες περιπτώσεων.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνική
- Giblin Les, Bασικές Δεξιότητες Πωλήσεων, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα 2016.
- Βέλτρας, Ν., Πωλήσεις Μάρκετινγκ. Δυο Κρίκοι της Ίδιας Αλυσίδας, Τρίτη Έκδοση, Εκδόσεις Α. Σταμούλη, Αθήνα, 2003.
- Αυλωνίτης, Γ. και Σταθακόπουλος, Β., Αποτελεσματική Οργάνωση και Διοίκηση Πωλήσεων, 2η Έκδοση, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, 2008.
- Πανηγυράκης,Γ. και Ζαϊρης, Α., Η Τέχνη της Πώλησης, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2006.
- Jobber, D. and Lancaster, G., Οργάνωση και Διοίκηση Πωλήσεων, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2005.
Ξενόγλωσση
- Wagner, P., Olsen, J. and Thach, L., Wine Marketing and Sales, The Wine Appreciation Guild, USA, 2007.
- Wayne, T,, The Sales Manager’s Success Manual, Amacom, 2007
- Lapsley, J. and Moulton, K., Successful Wine Marketing, Springer Science and Business Media, Inc. 2001.
- Hall, M. and Mitchell, R., Wine Marketing: A Practical Guide, Elsevier Ltd, 2008.
- Kotler, P., and Armstrong, G., Principles of Marketing, Pearson Education, 2007.
- Burkitt, H. and Zeallen, J., Marketing Excellence, John Willey and Sons Ltd, 2006.
- Pride, W. and Ferrell, O., Marketing, Houghton Mifflin Co, 2007