Κωδικός Μαθήματος: 8.4.2
Εξάμηνο: Η’ Εξάμηνο
Κατηγορία: Ειδικότητας και Επιλογής
Ώρες: 2Θ
ECTS: 3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Γενικές Ικανότητες:
- Ομαδική Εργασία, διαδικασία “Brainstorming”
- Ανάπτυξη Δημιουργικότητας, ανάπτυξη δεξιοτήτων καινοτομίας
- Έρευνα, ανάλυση και συνδυαστική σκέψη
- Προαγωγή της κριτικής, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Αυτόνομη εργασία
- Λήψη αποφάσεων
Εξειδικευμένη γνώση:
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση :
- Να κατανοήσουν την προστιθέμενη αξία της καινοτομίας γενικότερα και του σχεδιασμού και της ανάπτυξης νέων προϊόντων στο χώρο των τροφίμων – ποτών ειδικότερα
- Να εφαρμόζουν τις στοιχειώδεις στρατηγικές και διαδικασίες για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων προϊόντων στην βιομηχανία τροφίμων και ποτών.
- Να γνωρίζουν τα βασικά στάδια για την ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος στην βιομηχανία οίνου, ζύθου και άλλων ποτών, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών και της παραγωγής.
- Να προσφέρουν σημαντικό έργο στον τομέα της καινοτομίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων στις βιομηχανίες οίνου, ζύθου και ποτών.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η ύλη / διαλέξεις του μαθήματος, διαχωρίζεται σε τέσσερις (4) διακριτούς τομείς ως εξής:
Μέρος Α: Αναγκαιότητα καινοτομίας στον τομέα των τροφίμων και των ποτών: Γιατί να σχεδιάσω/αναπτύξω ένα νέο προϊόν; Βασικές έννοιες και αρχές σχετικά με την καινοτομία και την ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Μέρος Β: Καταναλωτές και τάσεις στην αγορά των ποτών: Η σημασία της γνώσης της αγοράς (Consumer Market Intelligence). Bασικές μέθοδοι διερεύνησης των αναγκών του καταναλωτή και των τάσεων στην αγορά των τροφίμων και ποτών.
Μέρος Γ: Στρατηγικές σχεδιασμού και ανάπτυξης νέων προϊόντων- Διαδικασίες ανάπτυξης νέων προϊόντων.
Μέρος Δ: Εφαρμογές νέων τεχνολογιών/ πρώτων υλών στον κλάδο του οίνου, ζύθου και των ποτών, και μελέτες περιπτώσεων:
Μέθοδοι αξιολόγησης
Αξιολόγηση εργασιών των φοιτητών που έχουν ολοκληρώσει είτε μόνοι τους, είτε σε ομάδες μέγιστου αριθμού δυο ατόμων. Ενναλακτικά γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Κωνσταντίνος Σφλώμος & Βαρζάκας Θεόδωρος. Έρευνα & Ανάπτυξη νέων Προϊόντων και Επιχειρηματικών Σχεδίων (2017). Εκδόσεις ΝΟΤΑ.
- Hal McFie (2007). Consumer-led food product development. Woodhead Publishing Limited, Abington, Cambridge, England.
- Gordon W. Fuller (2011). New Food Product Development: From Concept to Marketplace, 3rd CRC Press, Taylor & Francis Group.
- R. Moskowitz, S. Porretta and M. Silcher (2005). Concept Research in Food product Design and Development. Blackwell Publishing.