Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων

Κωδικός Μαθήματος:

8.4.2

Εξάμηνο:

H' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

Μονάδες ECTS:

3


Καθηγητές Μαθήματος

Κουσίση Ελισάβετ

Κωδικός Μαθήματος:  8.4.2 

Εξάμηνο:  Η’ Εξάμηνο 

Κατηγορία:  Ειδικότητας και Επιλογής

Ώρες: 2Θ  

ECTS: 3

 

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 

 

Γενικές Ικανότητες:

  • Ομαδική Εργασία, διαδικασία “Brainstorming”
  • Ανάπτυξη Δημιουργικότητας, ανάπτυξη δεξιοτήτων καινοτομίας
  • Έρευνα, ανάλυση και συνδυαστική σκέψη
  • Προαγωγή της κριτικής, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη εργασία
  • Λήψη αποφάσεων

 

Εξειδικευμένη γνώση:

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση :

  • Να κατανοήσουν την προστιθέμενη αξία της καινοτομίας γενικότερα και του σχεδιασμού και της ανάπτυξης νέων προϊόντων στο χώρο των τροφίμων – ποτών ειδικότερα
  • Να εφαρμόζουν τις στοιχειώδεις στρατηγικές και διαδικασίες για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων προϊόντων στην βιομηχανία τροφίμων και ποτών.
  • Να γνωρίζουν τα βασικά στάδια για την ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος στην βιομηχανία οίνου, ζύθου και άλλων ποτών, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών και της παραγωγής.
  • Να προσφέρουν σημαντικό έργο στον τομέα της καινοτομίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων στις βιομηχανίες οίνου, ζύθου και ποτών.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 

Η ύλη / διαλέξεις του μαθήματος, διαχωρίζεται σε τέσσερις (4) διακριτούς τομείς ως εξής:

Μέρος Α: Αναγκαιότητα καινοτομίας στον τομέα των τροφίμων και των ποτών: Γιατί να σχεδιάσω/αναπτύξω ένα νέο προϊόν; Βασικές έννοιες και αρχές σχετικά με την καινοτομία και την ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Μέρος Β: Καταναλωτές και τάσεις στην αγορά των ποτών: Η σημασία της γνώσης της αγοράς (Consumer Market Intelligence). Bασικές μέθοδοι διερεύνησης των αναγκών του καταναλωτή και των τάσεων στην αγορά των τροφίμων και ποτών.

Μέρος Γ: Στρατηγικές σχεδιασμού και ανάπτυξης νέων προϊόντων- Διαδικασίες ανάπτυξης νέων προϊόντων.

Μέρος Δ: Εφαρμογές νέων τεχνολογιών/ πρώτων υλών στον κλάδο του οίνου, ζύθου και των ποτών, και μελέτες περιπτώσεων:

 

Μέθοδοι αξιολόγησης 

Αξιολόγηση εργασιών των φοιτητών που έχουν ολοκληρώσει είτε μόνοι τους, είτε σε ομάδες μέγιστου αριθμού δυο ατόμων. Ενναλακτικά γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Κωνσταντίνος Σφλώμος & Βαρζάκας Θεόδωρος. Έρευνα & Ανάπτυξη νέων Προϊόντων και Επιχειρηματικών Σχεδίων (2017). Εκδόσεις ΝΟΤΑ.
  • Hal McFie (2007). Consumer-led food product development. Woodhead Publishing Limited, Abington, Cambridge, England.
  • Gordon W. Fuller (2011). New Food Product Development: From Concept to Marketplace, 3rd CRC Press, Taylor & Francis Group.
  • R. Moskowitz, S. Porretta and M. Silcher (2005). Concept Research in Food product Design and Development. Blackwell Publishing.