Οινοτουριστικό Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος:

8.4.1

Semester:

H' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Κατ' επιλογή υποχρεωτικά ( ΜΕ )

Ώρες:

Μονάδες ECTS:

3



ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • εισάγουν τις οργανωτικές και διοικητικές διαστάσεις του οινοτουρισμού σε επίπεδο επιχειρήσεων του αμπελοοινικού τομέα.
  • συμμετέχουν ενεργά στην εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων οργάνωσης και διοίκησης οινοτουρισμού και συναφών επιχειρηματικών τεχνικοοικονομικών μελετών, όπως και διασυνδεόμενων δραστηριοτήτων.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση των τεχνικών πωλήσεων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Λήψη αποφάσεων

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

  1. Χαρακτηριστικά της οργάνωσης της οικονομίας και της κοινωνίας του αγροτικού χώρου
  2. Η βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτικού χώρου: προϋποθέσεις, δυνατότητες και η σημασία του πρωτογενούς τομέα
  3. Τοπική ανάπτυξη, κινητοποίηση των τοπικών πόρων και πολυδραστηριότητα
  4. Τουρισμός και εναλλακτικός τουρισμός
  5. Τουρισμός στην ύπαιθρο, αγροτουρισμός, τοπικός πολιτισμός, παραδοσιακά προϊόντα και οινοτουρισμός
  6. Ειδικά θέματα management και μάρκετινγκ οινοτουριστικών επιχειρήσεων
  7. Ανάπτυξη επιχειρησιακού σχεδίου οινοτουριστικού management
  8. Μελέτες περιπτώσεων

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική

  1. Καλδής, Π., Θεοδωροπούλου, Ε., Αλεξόπουλος, Γ. και Γιαννουζάκου, Α., Αγροτουρισμός και Ανάπτυξη. Βιβλίο για τη Β’ Τάξη Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Ειδικότητα Περιβάλλοντος και Αγροτουρισμού, Έκδοση Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, Αθήνα, 1999.
  2. Καλδής, Π. και Γιαννουζάκου Α., «Οίνος, Τουρισμός και Καταναλωτής», Κεφάλαιο Βιβλίου στο Τρόφιμα και Καταναλωτής (Κ. Αποστολόπουλος, Επιμέλεια), Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική, Αθήνα 2008.
  3. Κοκκώσης, Χ. και Τσάρτας, Π., Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη και Περιβάλλον, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2001.
  4. Μητούλα, Ρ., Αστάρα, Ο. και Καλδής, Π., Βιώσιμη Ανάπτυξη, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα, 2008.
  5. Prahalad, C.K. και Ramaswamy, V., Το Μέλλον του Ανταγωνισμού, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2006.

 

Ξενόγλωσση

  1. Carl, J. and Charters, Global Wine Tourism, CABI, 2007.
  2. Hall, M., Sharples, L., Cambourne, B. and Macionis, N., Wine Tourism around the World: Development, Management and Markets, Butterworth-Heinemmann, 2002.
  3. Hall, M. and Sharples, L., Food and Wine Festivals and Events around the World: Development, Management and Markets, Butterworth-Heinemmann, 2008.
  4. Lapsley, J. and Moulton, K., Successful Wine Marketing, Springer Science and Business Media, Inc. 2001.
  5. Wagner, P., Olsen, J. and Thach, L., Wine Marketing and Sales, The Wine Appreciation Guild, USA, 2007.
  6. Hall, M. and Mitchell, R., Wine Marketing: A Practical Guide, Elsevier Ltd, 2008.
  7. Friend, G. and Zehle, S., Guide to Business Planning, The Economist in association with Profile Books Ltd, U.K., 2004.
  8. Pine, J. and Gilmore, J., The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston, U.S.A.,1999.