Μάρκετινγκ Οίνων & Ποτών

Κωδικός Μαθήματος:

8.2

Semester:

H' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Υποχρεωτικά ( ΜΕΥ )

Ώρες:

Μονάδες ECTS:

3



ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση :

  • εισάγουν τις πτυχές του μάρκετινγκ και να χειρίζονται θέματα του αμπελοοινικού τομέα, των ποτών και των επιχειρήσεων, που άμεσα ή έμμεσα δραστηριοποιούνται σ ́ αυτόν.
  • συμμετέχουν ενεργά στην εκπόνηση σχεδίων μάρκετινγκ του αμπελοοινικού τομέα, των ποτών και συναφών μελετών επιχειρήσεων οίνων και ποτών, όπως και διασυνδεόμενων δραστηριοτήτων.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση των τεχνικών πωλήσεων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Λήψη αποφάσεων

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

  1. Έννοια και εξέλιξη του Μάρκετινγκ
  2. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ οίνων και ποτών
  3. Μέθοδοι μελέτης του Μάρκετινγκ
  4. Η επιχείρηση, το σύστημα Μάρκετινγκ και το περιβάλλον
  5. Ο κλάδος της αμπελουργίας, η παραγωγή και η εμπορία των οίνων και ποτών
  6. Οι λειτουργίες του Μάρκετινγκ (η αγορά και η πώληση, οι μεταφορές, η επεξεργασία – μεταποίηση, η αποθήκευση, η τυποποίηση, η συσκευασία, η χρηματοδότηση, η ανάληψη κινδύνων, η πληροφόρηση και έρευνα της αγοράς, η επικοινωνία προβολή και προώθηση).
  7. Η συμπεριφορά των αγοραστών καταναλωτών
  8. Η τμηματοποίηση της αγοράς
  9. Η στρατηγική για το προϊόν
  10. Η στρατηγική για την τιμολόγηση
  11. Η διανομή
  12. Ο προγραμματισμός και ο προϋπολογισμός του Μάρκετινγκ
  13. Πολιτική της Ε.Ε στο Μάρκετινγκ οίνων και ποτών
  14. Ειδικά προβλήματα Μάρκετινγκ Οίνων και Ποτών
  15. Μάρκετινγκ και νέες τεχνολογίες
  16. Ειδικά θέματα μάρκετινγκ οίνων και ποτών – διασυνδεόμενες δραστηριότητες διατροφικού πολιτισμού, τουρισμού και τοπικής ανάπτυξης
  17. Μελέτες περιπτώσεων

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική

  1. Ρουζέ, .Ε και Σέκεν, Ζ., Μάρκετινγκ Οίνου και Αποσταγμάτων, Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ, Αθήνα 2011.
  2. Καλδής, Π., Νάνος Ι., Σπαθής Π., Ταχόπουλος Π. και Τσιμπούκας Κ., Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Βιβλίο για το Β’ Κύκλο Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος, Όλων των Ειδικοτήτων, Έκδοση Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, Αθήνα, 2005.
  3. Blythe, J. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Δεύτερη Αγγλική Έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2002.
  4. Kotler, P. και Kelle, K.L., Μάρκετνγκ Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2017.

 

Ξενόγλωσση

  1. Lapsley, J. and Moulton, K., Successful Wine Marketing, Springer Science and Business Media, Inc. 2001.
  2. Wagner, P., Olsen, J. and Thach, L., Wine Marketing and Sales, The Wine Appreciation Guild, USA, 2007.
  3. Hall, M. and Mitchell, R., Wine Marketing: A Practical Guide, Elsevier Ltd, 2008.
  4. Kotler, P., and Armstrong, G., Principles of Marketing, Pearson Education, 2007.
  5. Burkitt, H. and Zeallen, J., Marketing Excellence, John Willey and Sons Ltd, 2006.
  6. Pride, W. and Ferrell, O., Marketing, Houghton Mifflin Co, 2007.
  7. Haines, M. Marketing for Farm and Rural Enterprise, Farming Press, Ipswitch, UK, 1999.
  8. Lee J., Leising, J. and Lawver, D. , AgriMarketing Technology, Interstate Publishers, Inc., Danville, Illinois, USA, 1994.
  9. Padberg, D. et al. (eds.) Agro-Food Marketing, CAB International, Wallingford, UK, 1997.