Κωδικός Μαθήματος: 8.2
Εξάμηνο: Η’ Εξάμηνο
Κατηγορία: Υποχρεωτικό
Ώρες: 3Θ
ECTS: 4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ, με έμφαση στα θέματα του αμπελοοινικού τομέα, των επιχειρήσεων οίνων και ποτών, καθώς και διασυνδεόμενων δραστηριοτήτων τουρισμού, πολιτισμού, περιβάλλοντος-ποιότητας ζωής, γαστρονομίας και ευζωϊας, να εξοικειωθούν οι ίδιοι με τεχνικές και πρακτικές εφαρμογές του μάρκετινγκ, στοιχεία αναγκαία για την ανταγωνιστική προοπτική του αμπελοοινικού τομέα και την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων οίνων και ποτών και να αποκτήσουν δεξιότητες σχετικά με επιλεγμένες τεχνικές μάρκετινγκ. Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση : Ø εισάγουν τις πτυχές του μάρκετινγκ και να χειρίζονται θέματα του αμπελοοινικού τομέα, των ποτών και των επιχειρήσεων, που άμεσα ή έμμεσα δραστηριοποιούνται σ΄ αυτόν Ø συμμετέχουν ενεργά στην εκπόνηση σχεδίων μάρκετινγκ του αμπελοοινικού τομέα, των ποτών και συναφών μελετών επιχειρήσεων οίνων και ποτών, όπως και διασυνδεόμενων δραστηριοτήτων |
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Λήψη αποφάσεων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Έννοια και εξέλιξη του Μάρκετινγκ – Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ οίνων και ποτών
- Η επιχείρηση, το σύστημα Μάρκετινγκ και το περιβάλλον
- Ο κλάδος της αμπελουργίας, η παραγωγή και η εμπορία των οίνων και ποτών
- Μίγμα Μάρκετινγκ
- Οι λειτουργίες του Μάρκετινγκ: η αγορά και η πώληση, οι μεταφορές, η επεξεργασία – μεταποίηση, η αποθήκευση, η τυποποίηση, η συσκευασία, η χρηματοδότηση, η ανάληψη κινδύνων, η πληροφόρηση και έρευνα της αγοράς, η επικοινωνία προβολή και προώθηση
- Στρατηγική ανάλυση επιχειρηματικού περιβάλλοντος
- Στρατηγική Μάρκετινγκ και προγραμματισμός
- Τμηματοποίηση αγοράς – Τοποθέτηση – Στόχευση
- Τιμολόγηση
- Μάρκετινγκ και ποιότητα
- Ψηφιακό Μάρκετινγκ – Πλάνο Μάρκετινγκ
- Ειδικά θέματα Μάρκετινγκ Οίνων και Ποτών
- Μελέτες περιπτώσεων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτή εξέταση, Προφορική εξέταση (60%), Εργασίες (40%)
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνική :
- Grewal, D., Levy, M., Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2022
- Ζαΐρης, Α., Λεμονάκης, Χ., Παναγιωτάκης, Κ., Σταμάτης, Γ., Διοίκηση Επιχειρησιακής Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ. Η σύγχρονη θεώρηση: Ψηφιακό Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2021
- Τσακίρης, Α., Οινεμπόριο, Εκδόσεις Ψύχαλος, Αθήνα, 2019
- Kotler, P., Kelle, K.L., Μάρκετνγκ Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2017
- Runia, P., Wahl, F., Geyer, O., Thewiben, C., Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Προπομπός, Αθήνα, 2014
- Fahy, J., Jobber, D., Αρχές Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2014
- Ρουζέ, .Ε και Σέκεν, Ζ., Μάρκετινγκ Οίνου και Αποσταγμάτων, Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ, Αθήνα, 2011
- Blythe, J. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Δεύτερη Αγγλική Έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2002
Ξενόγλωσση:
- Olsen, J., Wagner, P., & Thack, L., Wine marketing & sales: Success strategies for a saturated market. Board and Bench Publishing, 2016
- McGechan, B., Wine marketing online: How to use the newest tools of marketing to boost profits and build brands. Board and Bench Publishing, 2013
- Hall, M. and Mitchell, R., Wine Marketing: A Practical Guide, Elsevier Ltd, 2008
- Kotler, P., and Armstrong, G., Principles of Marketing, Pearson Education, 2007
- Pride, W. and Ferrell, O., Marketing, Houghton Mifflin Co, 2007
- Burkitt, H. and Zeallen, J., Marketing Excellence, John Willey and Sons Ltd, 2006