Οινοτουριστικό Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος:

8.4.1

Εξάμηνο:

H' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

Μονάδες ECTS:

3

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/WVBS436/


Καθηγητές Μαθήματος

Ζάβαλη Μαρία

Κωδικός Μαθήματος: 8.4.1

Εξάμηνο: H’ Εξάμηνο

Κατηγορία: Ειδικότητας

Ώρες: 2 Θ

ECTS: 3

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την έννοια του οινοτουρισμού, ως μορφή εναλλακτικού τουρισμού και να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις βασικές θεωρητικές αρχές και τις πρακτικές εφαρμογές της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων (μάνατζμεντ) στο συγκεκριμένο πεδίο.

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζουν τη σημασία και τα  χαρακτηριστικά ανάπτυξης του οινοτουρισμού.
  • Έχουν κατανοήσεις τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του οινοτουρίστα.
  • εισάγουν τις οργανωτικές και διοικητικές διαστάσεις του οινοτουρισμού σε επίπεδο επιχειρήσεων.
  • Κατανοούν την επιχειρηματική διάσταση της ανάπτυξης του οινοτουρισμού στην Ελλάδα και τον κόσμο.
  • συμμετέχουν ενεργά στην εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων οργάνωσης και διοίκησης οινοτουρισμού και συναφών επιχειρηματικών τεχνικοοικονομικών μελετών.
  • Γνωρίζουν το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την άσκηση και ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην Ελλάδα.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση των τεχνικών πωλήσεων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Λήψη αποφάσεων

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

  1. Η βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτικού χώρου: προϋποθέσεις, δυνατότητες και η σημασία του πρωτογενούς τομέα
  2. Τοπική ανάπτυξη, κινητοποίηση των τοπικών πόρων και πολυδραστηριότητα
  3. Τουρισμός στην ύπαιθρο, αγροτουρισμός, τοπικός πολιτισμός, παραδοσιακά προϊόντα και οινοτουρισμός
  4. Βιώσιμος και κοινωνικά υπεύθυνος τουρισμός
  5. Εννοιολογικές προσεγγίσεις των Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού (ΕΕΜΤ)
  6. Εννοιολογικό πλαίσιο οινοτουρισμού
  7. Ιστορία οινοτουρισμού
  8. Οινικές διαδρομές και δρόμοι του κρασιού
  9. Ο οινοτουρίστας και τα χαρακτηριστικά του
  10. Νομικό πλαίσιο οινοτουρισμού
  11. Ειδικά θέματα management και οινοτουριστικών επιχειρήσεων
  12. Ανάπτυξη επιχειρησιακού σχεδίου οινοτουριστικού management
  13. Μελέτες περιπτώσεων

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτή εξέταση, Προφορική εξέταση (60%), Εργασίες (40%)

 


ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική

  1. Θεοδωροπούλου, Ελένη, and Μαρια Ζάβαλη. “Εναλλακτικός Τουρισμός-Πολιτιστικά Μονοπάτια και Διαδρομές Οίνου”, 2023.
  2.  Σταυρινούδης Θεόδωρος , Κακαρούγκας Σ. Χρήστος, «Διοικώντας Τις Τουριστικές Επιχειρήσεις. Ένας Επιστημονικός Οδηγός Για Το Πώς Και Το Γιατί Του Τουριστικού Επιχειρείν», Εκδόσεις Κριτική, 2022
  3. Χάρης, Κοκκώσης, Τσάρτας Πάρις, and Γκρίμπα Ελευθερία. “Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού-Ζήτηση και Προσφορά νέων Προϊόντων Τουρισμού”, 2011.
  4. Μητούλα, Ρ., Αστάρα, Ο. και Καλδής, Π., Βιώσιμη Ανάπτυξη, Εκδόσεις Rosili, Κοκκώσης, Χ. και Τσάρτας, Π., Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη και Περιβάλλον, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2001.
  5. Αθήνα, 2008.
  6. Καλδής, Π. και Γιαννουζάκου Α., «Οίνος, Τουρισμός και Καταναλωτής», Κεφάλαιο Βιβλίου στο Τρόφιμα και Καταναλωτής (Κ. Αποστολόπουλος, Επιμέλεια), Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική, Αθήνα 2008.
  7. Καλδής, Π., Θεοδωροπούλου, Ε., Αλεξόπουλος, Γ. και Γιαννουζάκου, Α., Αγροτουρισμός και Ανάπτυξη. Βιβλίο για τη Β’ Τάξη Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Ειδικότητα Περιβάλλοντος και Αγροτουρισμού, Έκδοση Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, Αθήνα, 1999.

 

Ξενόγλωσση

  1. Carl, J. and Charters, Global Wine Tourism, CABI, 2007.
  2. Hall, M., Sharples, L., Cambourne, B. and Macionis, N., Wine Tourism around the World: Development, Management and Markets, Butterworth-Heinemmann, 2002.
  3. Hall, M. and Sharples, L., Food and Wine Festivals and Events around the World: Development, Management and Markets, Butterworth-Heinemmann, 2008.
  4. Lapsley, J. and Moulton, K., Successful Wine Marketing, Springer Science and Business Media, Inc. 2001.
  5. Wagner, P., Olsen, J. and Thach, L., Wine Marketing and Sales, The Wine Appreciation Guild, USA, 2007.
  6. Hall, M. and Mitchell, R., Wine Marketing: A Practical Guide, Elsevier Ltd, 2008.
  7. Friend, G. and Zehle, S., Guide to Business Planning, The Economist in association with Profile Books Ltd, U.K., 2004.
  8. Pine, J. and Gilmore, J., The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston, U.S.A.,1999.