Επικοινωνία & Κοινωνικά Μέσα

Κωδικός Μαθήματος:

5.5.1

Εξάμηνο:

Ε' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

Μονάδες ECTS:

3


Κωδικός Μαθήματος: 5.5.1

Εξάμηνο: 5ο  Εξάμηνο

Κατηγορία: Επιλογής

Ώρες: 2Θ

ECTS: 3

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές έννοιες επικοινωνίας, με έμφαση στα θέματα του αμπελοοινικού τομέα, των επιχειρήσεων οίνων και ποτών, καθώς και διασυνδεόμενων δραστηριοτήτων τουρισμού, πολιτισμού, περιβάλλοντος-ποιότητας ζωής, γαστρονομίας και ευζωϊας, να εξοικειωθούν οι ίδιοι με τεχνικές και πρακτικές εφαρμογές της, στοιχεία αναγκαία για την ανταγωνιστική προοπτική του αμπελοοινικού τομέα και την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων οίνων και ποτών και να αποκτήσουν δεξιότητες σχετικά με επιλεγμένες τεχνικές επικοινωνίας. Έμφαση δίνεται στην αξιοποίηση και χρήση των κοινωνικών μέσων.

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Ø  εισάγουν τις πτυχές της επικοινωνίας και να χειρίζονται θέματα του αμπελοοινικού τομέα και των επιχειρήσεων, που άμεσα ή έμμεσα δραστηριοποιούνται σ΄ αυτόν

Ø  συμμετέχουν ενεργά στην εκπόνηση σχεδίων επικοινωνίας του αμπελοοινικού τομέα και συναφών μελετών επιχειρήσεων οίνων και ποτών, όπως και διασυνδεόμενων δραστηριοτήτων

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Λήψη αποφάσεων

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  • Εισαγωγή στη θεωρία της επικοινωνίας – έννοια και εξέλιξη
  • Είδη και χρησιμότητα της επικοινωνίας: λεκτική, μη λεκτική επικοινωνία
  • Θόρυβοι και προϋποθέσεις της αποτελεσματικής επικοινωνίας
  • Η συμβολή της επικοινωνίας στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού: Διαχείριση γνώσης, επικοινωνία στο ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης, διαχείριση συγκρούσεων
  • Ο ρόλος της επικοινωνίας στις δημόσιες σχέσεις
  • Στρατηγική ψηφιακής επικοινωνίας και μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Ταυτότητες και κοινότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Εργαλεία ελέγχου του περιεχομένου της διαφήμισης στο διαδίκτυο και της αποτελεσματικότητας των μεσών κοινωνικής δικτύωσης: Κυριότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Επικοινωνία και διαφήμιση σε κινητές συσκευές
  • Κυριότεροι τύποι διαδικτυακής διαφήμισης
  • Επικοινωνία και διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας: πολυπολιτισμική έρευνα για την προσοχή των καταναλωτών στα διαφημιστικά μηνύματα σε παραδοσιακά μέσα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολυπολιτισμική έρευνα σχετικά με την υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των παραδοσιακών μέσων, προτάσεις για το μέλλον στην επικοινωνία με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα παραδοσιακά μέσα
  • Πολιτισμικός υβριδισμός και στρατηγική καθιέρωση της μάρκας: επικοινωνία της μάρκας στην παγκόσμια αγορά
  • Μελέτες περιπτώσεων

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτή εξέταση, Προφορική εξέταση (60%), Εργασίες (40%)

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική

  • Kadushin, C., Κοινωνικά Δίκτυα, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2019
  • Belch, G. E., Belch, M. A., Διαφήμιση και Προώθηση. Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Τζιόλα, Αθήνα, 2018
  • Ασπρίδης, Μ.Γ., Τσέλιος, Δ., Ρωσσίδης, Φ.Γ., Επιχειρησιακές επικοινωνίες: Θεωρητική και πρακτική προσέγγιση, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2018
  • Κάβουρα, Α., Επικοινωνία και Διαφήμιση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Εκδόσεις ΔΙΟΝΙΚΟΣ, Αθήνα, 2016
  • Tuten, T.L., και Solomon, M.R., Social Media Marketing, 2η Έκδοση, Εκδόσεις ΔΙΑΥΛΟΣ, 2016
  • Αρναούτογλου, Ε., Δημόσιες Σχέσεις: μια σύγχρονη προσέγγιση, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα, 2015
  • Stuart, B. E., Sarow, M. S., Stuart, L., Αποτελεσματική επικοινωνία στις σύγχρονες επιχειρήσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2008
  • Kotler, P. και Kelle, K.L., Μάρκετνγκ Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2006
  • Garner, A., Η τέχνη της επικοινωνίας, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ, Αθήνα, 2000

 

Ξενόγλωσση

  • Zhong, B., Social media communication: Trends and theories. John Wiley & Sons, 2021
  • Caballero, R., Suárez-Toste, E., & Paradis, C., Representing wine–Sensory perceptions, communication and cultures. John Benjamins Publishing Company, 2019
  • McDonald, J., Social Media Marketing Workbook: 2018 Edition
  • Macarthy, A., 500 Social Media Marketing Tips, 2018
  • Neher, K., Barker, D., Barker,M. and Bormann, N., Social Media Marketing : A Strategic Approach 1st Edition, Cengage Learning,2013